Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Lerend netwerk: Contentmarketing en storytelling

Start 15 oktober 2020

Wat moet ik nu weer op facebook zetten? Op welke andere kanalen post ik best ook af en toe iets? Hoe krijg ik meer volgers? Waarom zouden mensen me volgen? Hoe krijg ik meer verhaal in mijn verschillende posts en hoe bouw ik content op? Zoek jij ook naar antwoorden op die vragen?

In dit lerend netwerk gaan we van jouw communicatiedoelstellingen naar content. Communicatietrainer Wolfram Carlier zet je met praktische oefeningen op weg om jouw digitale contentstrategie vorm te geven.

 

We starten met de strategische basis: wie zijn jouw doelgroepen en wat wil je komende maanden bij hen bereiken? Vervolgens denken we na over inhoud: wat zal er dan voor zorgen dat ze doorklikken naar jouw website? Welke content zal zorgen voor overtuiging, likes, échte betrokkenheid? Communicatie staat gelijk aan planning!  Dankzij de contentkalender die je na dit Lerend Netwerk hebt opgesteld, hoef je nooit meer af te vragen wat je nu weer waar moet posten! En zorg je ervoor dat dit zowel haalbaar en efficiënt als doeltreffend is en blijft!

Je leert hoe je kan werken met vaste rubrieken, thema's, actualiteit en top topicals. Ten slotte ga je echt aan de slag met een jaarkalender en een korte termijn planning.

Sessie 1 - Wie en wat wil jij bereiken met je content?

We nemen jouw doelgroep onder de loep: wie wil je bereiken? Met welke boodschap? Wat moet die teweegbrengen? En zit je doelgroep daar eigenlijk op te wachten? Samen doorlopen we de customer journey, lijsten we relevante topics op en bekijken we op welke kanalen je die kunt loslaten.

  • Monitoring van je huidige bereik
  • Wie is je doelgroep? Welke andere doelgroepen heb je?
  • Wat wil je bereiken met jouw content?
  • Wie wil je bereiken met welke content?   

 

Sessie 2 en 3 - Opmaken van een strategische contentplanning (praktisch)

Je weet nu wat je wil vertellen en aan wie je dat wil doen. Nu is het nog een kwestie van de juiste plaats en de juiste manier vinden. We overlopen de mogelijkheden: van video’s, over sociale media, tot webpagina’s en zelfs apps. Met heel wat handige tips & tricks zetten we je aan het werk. We gaan aan de slag met een strategische template en organiseren onze content.

We houden rekening met:

  • De koopcyclus
  • Onze doelgroepen
  • Rubrieken
  • Onze jaarkalender
  • Onze verschillende kanalen

 

Sessie 4 - Storytelling tools en content

  • Welke tools zijn er in storytelling?
  • Hoe kan je deze best gebruiken? 
  • Denkoefening: Welke vormen van storytelling kan ik toepassen als fotograaf? 

 

Individuele coaching tussendoor 

 

Sessie 5 - Toepassen van digital storytelling binnen de eigen contentspreiding (praktisch) en voorstelling contentspreiding via digital storytelling

Niets zo belangrijk als timing: wanneer bezorg je bepaalde content aan je doelgroep? We blikken vooruit en stellen een handige content-kalender op.

  • Verhalen visualiseren met digitale tools aangerijkt in sessie 3
  • Fotografen stellen hun resultaten voor
  • Uitwisselen van expertise volgens de waarden van het ondernemersforum

 

Expert Wolfram Carlier 

Wolfram is expert in video, cross mediale communicatie en ontwerpen van multimediale communicatiestrategieën. Naast regisseren, filmen en montage, is hij gespecialiseerd in multimediale context, schrijven voor webredacties en verhalen vertellen met digitale tools. Hij begeleidt ondernemers bij het ontwerpen van digitale communicatiestrategieën en leert hen hoe ze verhalen kunnen vertellen en content creëren. 

Wolfram richtte in 2017 ‘De Nacht Brengt Raad’ op en was 3 jaar lang verantwoordelijk voor het traject digicoach in Zuid-West-Vlaanderen. Vanuit medialab Quindo in Kortrijk maakt hij met Weerklank online radio en is actief betrokken bij de multimediale redactie van projectvereniging Zuidwest.

 

Praktisch:

Data:

  1. Sessie 1: donderdag 15 oktober van 19u00 tot 22u30 (live sessie)
  2. Sessie 2: dinsdag 27 oktober van 19u30 tot 21u30 (online webinar)
  3. Sessie 3: donderdag 19 november van 19u30 tot 21u30 (online webinar)
  4. Online coaching tussendoor (kan ook tussen sessie 4 en 5 of na sessie 5)
  5. Sessie 4: dinsdag 1 december van 19u00 tot 22u30 (live sessie)
  6. Sessie 5: woensdag 8 december van 19u00 tot 22u30 (live sessie)

 

Locatie: Webinars en live sessies in Puurs of Kasteel la Motte (het salon), Lumbeekstraat 20, Sint-Ulriks-Kapelle (Dilbeek). Afhankelijk waar meeste deelnemers vandaan komen. 

 

Deelnameprijs voor leden: 400 € (excl. btw) Alle kosten voor het volledige traject van informatie, begeleiding en catering inbegrepen. Niet-leden betalen 595€ (excl. btw)

 

Inschrijven: Gezien er met kleine groepen gewerkt wordt, is snel inschrijven de boodschap. Dit kan via onderstaand formulier.

Deelnameformulier

CAPTCHA
Gelieve onderstaande code in te geven om de website te vrijwaren van mogelijke spam-inzendingen.
Beeld-CAPTCHA
Vul de karakters in getoond in de afbeelding.

© 2020 beroepsfotografen.be vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

beroepsfotografen.be vzw 

Willebroekkaai 37 - 1000 Brussel

Tel. + 32 496 71 10 59

fotografen@unizo.be

BTW BE 0408.556.773

fotografie - beroepsfotografen

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>