Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Digitale Marketing

Tijdens dit traject ga je op basis van een concrete strategie op zoek naar meer resultaat met jouw site en sociale media. Dit unieke traject , op maat van de beroepsfotograaf, laat je aan de hand van 10 oefeningen nadenken over hoe je meer omzet kan genereren dankzij een website, e-mail en de diverse sociale media kanalen.

Na 5 avonden, met elke avond 2 heel praktische oefeningen krijg je het volgende resultaat:

  • Een meetbare doelstellingen en een concrete strategie voor al uw online acties.
  • TO DO lijst, ingedeeld in prioriteiten, voor het versterken van uw site, online campagnes en sociale media acties.
  • Zoektermenlijst om op te scoren in de zoekrobots.
  • Actiestappen om de inhoud van uw site te optimaliseren voor de zoekrobots.
  • Technieken die u helpen meer te halen uit sociale media.

 

Tijdens de avonden bespreken we tevens een hele reeks, vooral gratis, tools die je helpen bij het online gebeuren. Heel interessant is dat je niet enkel leert van de expert die de avonden zal leiden. Maar zeer zeker ook van de andere aanwezige fotografen.

Elk van de deelnemers krijgt ook zeer concreet advies om je eigen site te versterken.

Over de begeleider van de sessies:
Lieven Van de Velde (Vooruit met de site) weet door zijn jarenlange ervaring als online expert, maar ook als ondernemer, heel goed wat ondernemers nodig hebben. Lieven is een vaste spreker bij UNIZO en krijgt telkens opnieuw heel wat positieve commentaren. Voor diverse organisaties geeft hij vaak opleidingen over digitale marketing, zoekmachine optimalisatie en sociale media. Op basis van die ervaringen en opgedane kennis bij eigen projecten kan hij ondernemers perfect begeleiden bij het nemen van effectieve online stappen.

Concrete planning van 5 avonden:

1ste sessie (di 22 januari 2019)

De eerste avond gaan we aan de slag met het uitschrijven van concrete doelstellingen voor de website en advies om het resultaat van jouw online acties te meten. We bespreken tevens de diverse manieren om uw zaak gratis en betalend online te promoten (zoekmachine optimalisatie, e-mail marketing, Google Adwords,…). Het resultaat van deze avond is een plan met inzicht in budget, waarmee je zelf uitwerkt welke acties je online kan uitvoeren om tot een sterk resultaat te komen.

2de sessie (di 5 februari 2019)
Op basis van de doelstellingen die je bepaalde tijdens de eerste avond kijken we nu of en hoe jouw site vandaag al aanzet tot het nemen van de nodige acties. We leren je hoe je gebruikerstests kan uitvoeren (gratis) en welke tools er bestaan om het gebruik van jouw site op te volgen.
Een lijst met TO DO’s voor meer acties op jouw site is het resultaat van deze avond.

3de sessie (di 26 februari 2019)
Tijdens deze avond gaan we na of de inhoud van jouw site wel brengt wat jouw doelgroep ervan verwacht. Opnieuw doen we dat aan de hand van een eenvoudige, maar zeer effectieve, oefening.
Verder gaan we tijdens deze sessie op zoek naar zoektermen waarop jouw site moet scoren in de zoekrobots. En je leert hoe u uw site kan optimaliseren voor de zoektermen, met als doel om meer van de juiste bezoekers naar de site te halen.

4de sessie (di 12 maart 2019)
We beginnen de avond met drempels. Obstakels die jouw doelgroep heeft om bij een fotograaf aan te kloppen. We definiëren die drempels en bespreken vooral manieren om met behulp van jouw site en sociale media die drempels te verlagen of zelfs wel te halen.
Wat betreft sociale media zoek we ook wat de voor jou meest geschikte platformen zijn om jouw doelgroep te bereiken, wat de recepten zijn voor succesvolle posts en of en waar je eventueel betalende campagnes dient te voeren op sociale media.

5de sessie (di 26 maart 2019)
Tijdens de laatste avond overlopen we alle stappen die werden genomen tijdens de vorige 4 sessies. We bespreken de resultaten, TO DO’s en ideeën. Doel is om die dan in een voor jou haalbare planning te gieten met duidelijke prioriteiten.

 

 

© 2019 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>
Comments