Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Lerend Netwerk Social Selling

Vanaf 19 september!

Meer verkopen willen we allemaal, maar waar vinden we klanten, hoe zetten we ons netwerk in en hoe bereiken we de juiste doelgroep? Verkopen zonder echt te verkopen. Hoe doe je dat? Hoe krijg je meer klanten die vanzelf komen, omdat ze over je hebben gehoord, al veel van je hebben gezien of zijn doorverwezen?  Naast mond-aan-mondreclame zijn ook persoonlijk contact en sociale media sterke kanalen om meer te verkopen.

In dit lerend netwerk gaan we verder dan enkel sociale media. We leren je hoe je een professionele indruk maakt en wat jouw potentiële klanten zullen onthouden na een ontmoeting met jou, online of offline! 

Dat aanwezigheid op sociale media belangrijk is, wisten we al. De meeste fotografen zijn al goed bezig op instagram en facebook, maar laten LinkedIn wat links liggen. Toch biedt ook dat sociaal netwerk nog heel wat opportuniteiten! Maar hoe begin je er aan? En heeft adverteren op facebook zin of boost je beter af en toe een goed scorend bericht? Wat is het verschil nu eigenlijk? Een antwoord op deze vragen krijg je in dit lerend netwerk.

De coach is Hilde Peetermans en de expert Mic Adam.

Hilde Peetermans is een visual branding experte die bedrijven en zelfstandigen helpt meer klanten te bereiken door het verhaal van hun zaak professioneel in beeld te brengen. Zij begeleidt ook fotografen met hun online én offline aanwezigheid en heeft veel ervaring met netwerken en pitchen!  

Mic Adam startte Vanguard Leadership om organisaties te ondersteunen met de implementatie van social media. Zijn focus ligt op het implementeren van Social Selling programma’s en social media strategieën. Verder adviseert, schrijft en implementeert hij social media beleid, geeft social media trainingen en is hij betrokken bij community- en conversatiemanagement.
 

Leer op 5 donderdagavonden hoe je meer klanten bereikt én een goede indruk op hen nalaat!

Sessie 1: Netwerken, pitchen en softselling (donderdag 19 september)

Hoe trek je de aandacht van potentiële klanten? Hoe zet je jezelf in de kijker zonder dat je het gevoel hebt of geeft dat je jezelf aan het verkopen bent?

In de eerste sessie leren we het belang van het beeld dat we van onszelf laten zien zowel online als offline. Eén van de belangrijkste zaken bij netwerken is een goede pitch! Je moet duidelijk weten wat je wil dat klanten onthouden als ze aan jou denken! Maar weten wat jij wil zeggen, is niet alleen belangrijk op netwerkevents. Op elke manier dat klanten met jou in contact komen, wil je dezelfde boodschap brengen en hetzelfde beeld naar buiten brengen. Het plaatje moet kloppen online en offline.  Je leert hoe je je werkveld verbreed,  je netwerk inzet om jou te verkopen en een funnel creëert waardoor jij top of mind wordt bij jouw potentiële en bestaande klanten!

Sessie 2: LinkedIn basics & advanced (donderdag 17 oktober)

LinkedIn wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven.  LinkedIn is het nieuwe visitekaartje en iedereen wil er dus professioneel uitzien.  Dus een grote opportuniteit voor fotografen want veel bedrijven organiseren fotoshoots om medewerkers een professionele profielfoto te geven.

Bedrijfsmensen gaan ook LinkedIn gebruiken om hun fotograaf te zoeken.  Kunnen ze je vinden?  Zie je er zelf professioneel uit?  Wat heb je te vertellen?  Dus tijd om je LinkedIn activiteiten op de rit te zetten.

LinkedIn komt in 2 smaken: gratis en betalend.  We zullen in deze sessie de verschillen en voordelen van deze beide insteken naast elkaar zetten en maximaliseren.

In een eerste deel gaat de focus uit naar GRATIS, waarbij we zorgen we voor:

  • Een professioneel profiel dat
    • klanten aantrekt
    • zorgt dat je gevonden zult worden
  • Een groot en kwalitatief netwerk opbouwen
    • Hoe uitnodigen?
    • Hoe omgaan met uitnodigingen (van vreemden)?
    • Hoe je netwerk groot te maken zonder met iedereen te connecteren?
  • Tot slot gaan we LinkedIn gebruiken voor
    • Het zoeken en aanspreken van nieuwe klanten
    • Je netwerk warm houden en gebruiken
    • Zichtbaarheid in je netwerk te creëren

 In het tweede deel gaan verder focussen op de BETALENDE opties van LinkedIn:

  • Het opzetten en gebruik van een bedrijfspagina
  • Welke informatie delen op je bedrijfspagina en persoonlijk profiel?
  • Hoe meer halen uit betalende opties?
    • Abonnementen (persoonlijk)
    • Sponsoren en adverteren (bedrijfsmatig)
    • Opzetten van InMail (emailing) campagnes
  • Tips & tricks om het maximum uit LinkedIn te halen
  • Tools om je LinkedIn gebruik te optimaliseren

 

Sessie 3: Instagram voor professionals (donderdag 14 november)

Instagram lijkt gemaakt voor fotografen, maar hoe komt het toch dat sommige mensen met minder goede foto’s zoveel volgers hebben en er geld mee lijken te verdienen, terwijl anderen met professionele beelden steeds in dezelfde kring blijven hangen en hun omzet niet zien vergroten. Door de inzicht te krijgen in de belangrijkste componenten van Instagram kan je je impact vergoten.

Wat komt er aan bod tijdens deze sessie Instagram voor professionals:

  • Van persoonlijke naar business account
  • De 3 componenten van Instagram
  • Opzetten van een goede IG strategie
  • Wat zijn mogelijke doelstellingen en hoe kan je die meten?
  • Content delen direct en/of plannen (Tools)
  • Hoe krijg je meer volgers?
  • Adverteren op IG (zonder Facebook)

Sessie 4: Facebook met een focus op adverteren (donderdag 28 november)

Bijna 8 miljoen mensen in België zitten op Facebook waarvan meer dan de helft dagelijks.  Facebook is duidelijk het kanaal om je doelgroep te bereiken. Meer en meer is Facebook echter een ‘pay-to-play’ platform aan het worden,  waardoor je moet gaan adverteren gezien te worden. We bekijken de vele voordelen hiervan.

Er zijn verschillende vormen van adverteren op Facebook.  Hoe doe je dat en hoe haal het maximum uit je advertentie euro’s.

In deze sessie gaan we dieper in op:

  • Waarom adverteren op Facebook?
  • Wat is het onderscheid tussen Boosten of Adverteren?
  • Hoe je doelgroep in kaart brengen op Facebook?  Welke opties kun je gebruiken? Targetting
  • We leren je de structuur van advertentiecampagnes op Facebook.
  • We gaan in op de verschillende soorten advertentie en hoe u ze inzet.
  • Hoe gesponsorde updates inzetten?
  • Gebruik maken van de Facebook Advertentie manager voor meer mogelijkheden.
  • Je maakt een advertentie account aan.
  • Je leert hoe A/B testing een meerwaarde kan zijn.
  • Je bereikt de mensen die jouw website hebben bezocht via Facebook pixel en remarketing.
  • Hoe je Facebook advertentie succes meten.

Sessie 5: Tools en planning om efficiënt met sociale media te werken en tijd te sparen (donderdag 12 december)

Iedereen begint steeds enthousiast aan verschillende sociale mediakanalen, maar hoe houd je het vol? Hoe vaak post je iets op de verschillende kanalen om een minimaal en maximaal engagement te bereiken?

Hoe bouw je een conversatie met je doelgroep? Welke inhoud doet het goed? Afwisseling is troef, maar waar vind je steeds interessante content? Een goede planning en strategie is onontbeerlijk!

Gemiddeld duurt het 30 minuten om een goede post te verzinnen, maar met een goede planning en contentstrategie kan je dat reduceren tot enkele uren per maand.

 Je leert een duidelijk stappenplan maken. Er bestaan verschillende planningstools, maar welk is nu het handigst en wat kost het? Je krijgt een handig overzicht met de voor -en nadelen van de meest gebruikte planningstools en voor welke media en op welke manier deze het beste werken.

Zo houd jij het vol en blijf jij zichtbaar bij jouw doelgroep!

 

Praktisch:

Deelnameprijs voor leden: 360 € (excl. btw) Alle kosten voor het volledige traject van informatie, begeleiding en catering inbegrepen. Niet-leden betalen 520€. 

Data: Donderdagavonden van 19u tot 22u op 19/09, 17/10, 14/11, 28/11 en 12/12

Locaties: TBD  (waarschijnlijk enkele sessies in Puurs, Beveren en/of Dilbeek). Afhankelijk waar de meeste deelnemers vandaan komen, maar sowieso centraal in Vlaandeen. 

Inschrijven: fotografen@unizo.be 

Gezien er met kleine groepen gewerkt wordt, is vlug reageren de boodschap.

 

 

 

© 2019 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>