Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

OPLEIDINGSTRAJECT: ONTWIKKEL GROEIPOTENTIEEL

Start donderdag 1 april 2021

De weeld verandert heel snel om ons heen en zo ook de noden en behoeftes van onszelf en onze (potentiêle) klanten. Sommige zaken blijken overbodig en andere zaken zijn opeens heel relevant geworden. Maar hoe zit het met jouw diensten als fotograaf? Ben jij nog relevant? Is er nog vraag naar je huidige diensten of pakketten? Merk je andere vragen opkomen of valt je business opeens helemaal stil? 

Dan wordt het tijd om je zaak nog eens onder de loep te nemen en te gaan kijken of onze diensten nog zijn afgestemd op onze passies, drijfveren en talenten. We gaan onderzoeken of we op huidige trends kunnen inspelen, wat onze klanten eigenlijk nodig hebben en hoe we hun beleving kunnen verhogen. Door systematisch te ondezoeken, te testen en te evaluaeren komen we tot een nieuw business model met grote of kleine wijzigingen dat meer aansluit op de noden van onszelf en onze klanten. 

Je moet als fotograaf en ondernemer steeds meer rekening houden met de nieuwe eisen en verwachtingen van klanten en gebruikers, en relevante diensten aanbieden. Door je dienstverlening samen met je doelpubliek én vanuit hun noden te ontwerpen kan je tot een nieuw aanbod en toegepaste oplossingen komen.

Kruip in de huid van je klanten en krijg inzicht in hun ervaringen! Maak kennis met verschillende tools en methodieken om het hele traject dat de klant aflegt vanaf het eerste tot het laatste moment waarop de klant in contact is met jouw dienstverlening in kaart te brengen.

Leer cruciale contactmomenten (h)erkennen, hoogte-en laagtepunten identificeren en nieuwe noden en behoeftes van klanten kennen. Zo leer je op een andere manier kijken naar je zaak en creëer je een groter commercieel draagvlak door in te spelen op werkelijke uitdagingen van je (potentiële) klanten. 

 

1. Breng je passies, voorkeuren en talenten in kaart 

We beginnen met zelfreflectie zodat we bij onze ideegeneratie later leren rekening houden met onze eigen passies, talenten en voorkeuren.

Naarmate we meer ervaringen opdoen veranderen ook onze voorkeuren mbt werk en soms ook onze passies. Je kent wellicht al een groot deel van je talenten, maar toch is het goed om ook deze in kaart te brengen omdat een unieke combiatie van jouw talenten ook tot nieuwe diensten of producten die kan leiden. we gaan dus aan de slag met de vragen: Wat kan ik? Wie ben ik? Wat zijn mijn passies? Mijn talenten? 

2. Ontdek nieuwe trends en onderzoek wat de wereld vandaag nodig heeft? 

Dat de wereldn snel kan verandeen hebben we het afgelopen jaar aan levende lijve ondervonden. Het gaat niet altijd zo snel maar de wereld is natuurlijk in constante beweging en verandering en zo ook onze noden en behoeftes als die van onze klanten. Om die reden gaan we de huisige trends nog eens onder de lope nemen en onderzoeken wat heeft de wereld nodig heeft? Welke noden zijn er? Welke noden komen er aan? Welke noden kan je beantwoorden. Welke invloeden spelen er?

3.  Innovatie mindset & doelgroepen:

Na een korte evaluatie van onze onderzoeken over wat er in de wereld gaande is en hoe we daarop kunenn inspelen, gaan we ook onze klanten ondezoeken. Wie zijn ze? Wat drijft hen? Wat kunnen wij hen bieden? 

  • Wie zijn onze klanten en wat willen ze?
  • Welke problemen kunnen fotografen voor hen oplossen?
  • Welke noden hebben klanten van fotografen waar momenteel nog geen oplossing voor bestaat?
  • Welk type klanten zou je nog willen hebben en waarom bereik je ze vandaag niet?
  • Wat kunnen we leren van trends en andere sectoren?
  • Hoe kunnen we inspelen op opportuniteiten en trends om nieuwe klanten en afzetmarkten te ontdekken?
     

4.   Idee generatie & klantervaring:

  • Welke contactmomenten heb je als fotografen met je klanten en welke zijn cruciaal in een optimaal traject?
  • Wat kunnen we leren uit onze bevindingen (observatie, interviews, ea)?
  • Welke beleving heeft de klant echt?
  • Welke opportuniteiten laten fotografen liggen?
  • Waar liggen nog nieuwe opportuniteiten?
     

5.   Van idee naar nieuwe dienst/product in de praktijk:

  • Voor welke probleem/uitdaging(en) ga je een oplossing zoeken?
  • Welke diensten/producten kan jij aanbieden om een oplossing te bieden?
  • Wat heb je nodig? Hoe ga je dat uitvoeren?
  • Wie ga je betrekken? Hoe ga je dat testen?
     

6.  Business Model & actieplan

  • Is mijn idee ook rendabel?
  • Hoe creëer ik een business case die werkt?
  • Welke acties moet ik nemen?
  • Wanneer moet ik bijsturen?

 

 

Op het einde van deze intensieve trainingen ben je in staat om nieuwe dienstverlening te ontwikkelen op basis van die noden en er een business case rond uit te werken.

Tijdens de laatste sessie gaan we de nieuwe business cases evalueren.  Hoe ver staat het met de uitwerking? Wat werkt er wel? Wat niet? Welke aanpassingen zijn er nodig? Wat leert de ervaring van onze collega’s ons?

Praktisch

Datum:

  1. Online sessie op donderdag 1 april 2021 van 19u30 tot 21u30
  2. Online sessie op donderdag 22 april 2021 van 19u30 tot 21u30
  3. Live sessie op donderdag 20 mei 2021 van 14u tot 18u 
  4. individuele coaching op afspraak
  5. Online sessie op donderdag 27 mei 2021 van 19u30 tot 21u30
  6. Live sessie op donderdag 10 juni 2021 van 14u tot 18u

 

Locatie: Live sessies bij Liantis, Rijksweg 9 in Puurs

Deelnemen: 2 live opleidingsdagen van min. 4 u en 3 online sessies van 2 uur. Er is ook individuele coaching voorzien. Alle workshops documentatie en catering inbegrepen. Opleiding voorbehouden voor vakfotografen die min. 3 jaar bezig zijn in hoofd -of bijberoep. Aantal deelnemers beperkt.  Reserveer nu jouw plaats door onderstaand deelnameformulier in te vullen.

Prijs: 390€ excl BTW. Indien je betaalt met KMO-portefeuille, betaal je slechts 273€ excl BTW! (jij betaalt 70%, namelijk 294€ en de overheid de overige 30%, namelijk 117€).

 

 

CAPTCHA
Gelieve onderstaande code in te geven om de website te vrijwaren van mogelijke spam-inzendingen.
Beeld-CAPTCHA
Vul de karakters in getoond in de afbeelding.

© 2020 beroepsfotografen.be vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

beroepsfotografen.be vzw 

Willebroekkaai 37 - 1000 Brussel

Tel. + 32 496 71 10 59

fotografen@unizo.be

BTW BE 0408.556.773

fotografie - beroepsfotografen

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>
Comments