Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Creatieve samenwerkingen met de bedrijfswereld

Ontdek hoe je nog kan samenwerken met bedrijven

Vele bedrijven kampen met uitdagingen op verschillende gebieden en traditionele kanalen en antwoorden lijken niet meer te volstaan. Denk maar aan uitdagingen op vlak van work-life balans, duurzaamheid en ecologie, het vinden en behouden van personeel, vraag naar authenticiteit en betekenis en ga zo maar door. Daarbij komt concurrentie niet alleen meer uit de eigen sector, maar schieten startups als paddenstoelen uit de grond. En krijgen we ook nog eens te maken met een virus dat de wereld met zijn huidige waarden door elkaar schudt.

Bedrijven moeten zich dus steeds sneller leren aanpassen aan onvoorspelbare situaties die zich vaker en sneller voordoen. Omdat deze uitdagingen vooral creativiteit en innovatie vragen, kunnen fotografen vanuit hun manier van werken en denken hierin een belangrijk rol spelen. Fotografen hebben het voordeel dat ze met hun creatieve geest wendbaar zijn en met hun originele en authentieke aanpak snel aansluiting vinden. Deze eigenschappen zijn niet enkel bruikbaar voor je eigen zaak, maar je kan er ook andere ondernemers en bedrijven mee helpen.

Net zoals jaren terug de term ‘design thinking’ of ‘ontwerpdenken’ is ontstaan vanuit de unieke en innoverende aanpak die designers hebben bij het ontwerpen van een nieuw product of dienst, doet nu de term ‘Art thinking’ of ‘kunstdenken’ zijn intrede in de bedrijfswereld om de creatieve en authentieke aanpak van kunstenaars en creatieve ondernemers op bepaalde probleemstellingen te beschrijven.

Ook voor fotografen biedt dit nieuwe mogelijkheden naar bedrijven toe. Beeldtaal wordt steeds belangrijker in onze maatschappij en wie heeft dit beter onder de knie dan een fotograaf. Aan de hand van concrete voorbeelden van fotografen laten we zien hoe je hiermee aan de slag kan gaan. Het webinar toont je ook hoe je een bedrijf kan overtuigen van de waarde van creativiteit en hoe je dit kan valideren.

Spreker

Erwin Van den Brande heeft een economische achtergrond en bekleedde managementfuncties in aantal technologiebedrijven. Als ondernemer bouwde hij een succesvol internationaal bedrijvennetwerk uit en lag hij aan de basis van verschillende start-ups. In 2010 besloot hij zijn beeldend kunstenaarschap - fotografie- de vrije baan te geven, wat resulteerde in exposities in binnen- en buitenland en twee kunstboeken. Nu wil hij een brug slaan tussen deze twee werelden. Zijn passie is het samenbrengen van de twee werelden die op het eerste gezicht ver uit elkaar liggen. Kunst als manier van denken, leven en werken is voor hem het bindmiddel. Hij helpt zowel bedrijven met corporate art engagement, als culturele actoren en creatieven met het maken van connecties met bedrijven. Dat doet hij met lezingen, workshops, adviestrajecten en publicaties.

 

PRAKTISCH

Datum: donderdag 22 oktober van 19u30 tot 21u30 (UITGESTELD)

Investering: 25€ excl btw voor leden. Niet-leden betalen 39€ exlc btw. 

Deelname: Schrijf je in bij interesse via onderstaand deelnameformulier. We houden je op de hoogte wanneer we dit kunnen organiseren. 

CAPTCHA
Gelieve onderstaande code in te geven om de website te vrijwaren van mogelijke spam-inzendingen.
Beeld-CAPTCHA
Vul de karakters in getoond in de afbeelding.

© 2020 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>