Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Inspiratie avond rond Trends en Innovatie gemist? Lees hier het verslag!

Op maandag 2 maart 2020 hadden we een boeiende inspiratie avond rond Trends en Innovatie. Simon Gryspeert van Flanders DC wees ons op welke trends er al een tijd bezig zijn en welke nieuwe er op ons afkomen. Hij legde uit hoe we op deze trends kunnen inspelen en welke tools en technieken je daarvoor kan gebruiken.  Nadien kregen we interessante cases van ondernemers die gebruik maakten van huidige trends en nieuwe business cases ontwikkelende in de snel evoluerende creatieve wereld. 

Lees meer!

Elliott Hillaert van Panoraman vertelde hoe de brand van de Notre Dame in Parijs inzicht gaven in de nood om erfgoed en collecties in museum in beeld te brengen zodat het beschikbaar blijft voor de eeuwigheid en eventueel kan gereconstrueerd worden. Nadien evolueerde Panoraman van een bedrijf dat 3D scans maakte naar een bedrijf die totaaloplossingen biedt aan bedrijven voor hun digitale visualisaties van bestaande en onbestaande gebouwen, doordat ze gingen samenwerken met hun concurrent. Nu hebben ze met klanten als Radisson Blu hotel, Living Tomorrow ea al heel wat naam en expertise opgebouwd zodat klanten hun gaan vinden ipv dat zij op zoek moeten gaan. Hier vind je de presentatie!

Creative Shelter ontstond dan weer uit de nood van de broer van oprichter Stan De vocht. Als jurist en specialist in auteursrechten merkte hij op dat creatieve professionals als zijn broer geen gebruik maken van het belastingvoordeel dat de overheid geeft op auteursrechten. Hij onderzocht hoe dit kwam en kwam uit op een combinatie van onwetendheid, administratieve rompslomp en onduidelijkheden in de wetgeving. Stan ontwierp een Minimum Valuable Product door de vennootschap van zijn moeder te gebruiken als tussenpersoon voor de facturatie aan klanten van zijn broer. Na verder onderzoek en testen richtte hij een eigen vennootschap op die de creatieve professionals en hun klanten helemaal kan ontzorgen van zowel de administratieve rompslomp en ervoor zorgt dat er meer winst overblijft voor de creatieve professional, ondanks het percentage dat zij overhouden als verdienmodel. Win-win dus! Meer weten over de presentatie van Creative Shelter, klik hier!

Een laatste voorbeeld kwam van Picsmentor, het nieuwe platform van The Photo Academy. The Photo Academy werd een 10-tal jaar geleden opgericht uit de nood van fotoliefhebbers om hun camera instellingen beter te begrijpen en mooiere foto’s te maken. Een aantal professionele fotografen verenigden zich en gaven praktische opleidingen over fotografie aan liefhebbers in Frankrijk. Door de grote vraag ontwikkelende ze een eigen pedagogische aanpak zodat ook andere professionele fotografen diezelfde kwalitatieve lessen konden geven. Ze bleven ook nadien groeien en starten The Photo Academy in een 14-tal steden over Europa. Ook hun aanbod groeide van basislessen over camera instellingen naar andere topics.

Nu komen ze met iets nieuws op de markt en lanceerden in maart 2019 het platform PICSMENTOR voor professionele fotografen om hun eigen fotografielessen en foto-ervaringen bekend te maken. Zo kan je bijvoorbeeld in de omgeving waar je woont een fotoshoot op een toeristische trekpleister aanbieden of ervoor kiezen mensen zelf te leren fotografen. Beide is mogelijk! Een fotoshoot van je gezin op vakantie bij het Atomium in Brussel of in de romantische straatjes van Brugge of een cursus foodfotografie inclusief lunch? Jij kiest zelf wat je aanbiedt, voor hoeveel en waar! Je kan zelf een nieuwe markt van internationale klanten aanboren als je wat talen spreekt, aangezien het platform is gelinkt aan Tripadvisor ed! Het verdienmodel van Picsmentor? Ze vragen 15% commissie, maar als lid van de Beroepsfotografen krijg je twee kortingscodes om zonder kosten de beginnerscursus van The Photo Academy aan te bieden enerzijds, en 50% korting op jouw shoots, ervaringen en cursussen via Picsmentor! Bekijk de presentatie hier!

Bekijk hier de presentatie van Flanders DC!

Wil jij ook eens nadenken over jouw strategie en hoe futureproof jouw onderneming is? We helpen je graag verder! We organiseren dit jaar namelijk zowel een traject ism Flanders DC om te kijken hoe je jouw zaak kan innoveren als een traject om je hele strategie eens onder de loep te nemen tijdens een 5-daagse trip naar het wondermooie Granada.


© 2019 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>