Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Nieuw opleidingstraject: Ontwerp nieuwe diensten en afzetmarkten

Klanten worden steeds veeleisender. Je moet als fotograaf en ondernemer steeds meer rekening houden met de nieuwe eisen en verwachtingen van klanten en gebruikers, en relevante diensten aanbieden.

Door je dienstverlening samen met je doelpubliek én vanuit hun noden te ontwerpen kan je tot een nieuw aanbod en toegepaste oplossingen komen.

Kruip in de huid van je klanten en krijg inzicht in hun ervaringen! Maak kennis met verschillende tools en methodieken om het hele traject dat de klant aflegt vanaf het eerste tot het laatste moment waarop de klant in contact is met jouw dienstverlening in kaart te brengen.

Leer cruciale contactmomenten (h)erkennen, hoogte-en laagtepunten identificeren en nieuwe noden en behoeftes van klanten kennen.

Zo leer je op en andere manier kijken naar je zaak en creëer je een groter commercieel draagvlak door in te spelen op werkelijke uitdagingen van je (potentiële) klanten. 

 

1.    Ontwikkel empathie voor je doelgroepen:

  • Wie zijn onze klanten en wat willen ze?
  • Welke problemen kunnen fotografen voor hen oplossen?
  • Welke soorten klanten kan je onderscheiden?
  • Welke noden hebben klanten van fotografen waar momenteel nog geen oplossing voor bestaat?
  • Wat is de huidige vraag van andere doelgroepen?
  • Welk type klanten zou je nog willen hebben en waarom bereik je ze vandaag niet?
  • Wat kunnen we leren van trends en andere sectoren?
  • Hoe kunnen we inspelen op opportuniteiten en trends om nieuwe klanten en afzetmarkten te ontdekken? 

 

2.   Ontwerp nieuwe diensten en een optimale klantenervaring:

  • Welke contactmomenten heb je als fotografen met je klanten en welke zijn cruciaal in een optimaal traject?
  • Wat kunnen we leren uit onze bevindingen (observatie, interviews, ea)?
  • Welke beleving heeft de klant echt?
  • Welke opportuniteiten laten fotografen liggen?
  • Waar liggen nog nieuwe opportuniteiten? 

 

3.   Van idee naar nieuwe dienst/product in de praktijk:

  • Voor welke uitdaging zoeken we een oplossing?
  • Welke diensten/producten kan jij aanbieden om een oplossing te bieden?
  • Hoe creëer ik een business case die werkt?
  • Welke acties moet ik nemen?
  • Wanneer moet ik bijsturen?

Op het einde van deze intensieve trainingen ben je in staat om nieuwe dienstverlening te ontwikkelen op basis van die noden en er een business case rond uit te werken.

Na 6 maanden houden nog een opvolgworkshop om de business cases te evalueren.  Hoe ver staat het met de uitwerking? Wat werkt er wel? Wat niet? Welke aanpassingen zijn er nodig? Wat leert de ervaring van onze collega’s ons?

Praktisch

Datum: eerste sessie op donderdag 7/2/2019 van 14u tot 19u. Volgende sessies telkens om de 3-4 weken en in afstemming met de groep. 

Locatie: Ernest Claesstraet 16, 2050 Linkeroever Antwerpen

Deelnemen: 3 opleidingsdagen van min. 5 u en een opvolgsessie na 6 maanden. Alle workshops documentatie en catering inbegrepen. Opleiding voorbehouden voor vakfotografen die min. 3 jaar fulltime met fotografie of aanverwanten (opleidingen, video, grafische vormgeving, etc) bezig zijn. Aantal deelnemers beperkt.  Reserveer nu jouw plaats door een mail te sturen naar fotografen@unizo.be

Prijs: 450€ excl BTW. Indien je betaalt met KMO-portefeuille, betaal je slechts 270€ excl BTW! (jij betaalt 60%, namelijk 270€ en de overheid de overige 40%, namelijk 180€).

 


© 2019 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>