Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

WINACTIE Dag van de Creatitviteit

Als beroepsfotograaf is creativiteit één van onze belangrijkste troeven! Om die reden kunnen we de Dag van de Creativiteit op 21 april niet ongemerkt voorbij laten gaan.
We organiseren vanaf 21 april een WINACTIE waarbij jullie klanten mooie prijzen kunnen winnen & jullie in de kijker worden gezet!

Doe mee aan de dubbele actie! 

  1. #creatieveberoepsfotograaf: je plaatst de kader met creatieve beroepsfotograaf rond je eigen profielfoto! Je deelt daarbij ook onze actie voor jouw klanten!
  2. #Ilovemyberoepsfotograaf: Met deze actie willen we jullie klanten stimuleren om haar/zijn favoriete foto gemaakt door een beroepsfotograaf te delen op sociale media (liefst met de daarvoor voorziene kader, maar de belangrijkste voorwaarde is dat ze jullie en @beroepsfotografen taggen en de hashtag gebruiken). Dit hoeft dus geen profielfoto te zijn! Degene die dat doen maken daarbij kans op leuke prijzen van De Crem (zoals een vergroting op dibond, wooden fotobloc of een gewone fotobloc).

De actie en wedstrijdvoorwaarden voor jouw klanten vind je hier terug!

Volgende prijzen worden aan degene met de meeste likes gegeven:

  1. Vergroting op Dibond
  2. wooden fotobloc
  3. fotobloc

Meedoen is heel eenvoudig.

  1. Je zoekt je favoriete foto van je laatste fotoshoot bij mij
  2. Je post hem op Facebook en/of Instagram. Bij facebook kan je de kader gebruiken!
  3. Je tagged @naamfotograaf en @beroepsfotografen.be en plaatst de hashtag #Ilovemyberopesfotograaf erbij
  4. Je schrijft er een leuk tekstje bij
  5. Je keurt het wedstrijdreglement goed op en laat je mailadres achter zodat beroepsfotografen.be de winnaar kan contacteren!

Degene met de meeste likes op 3 mei 12u wint!

We lieten ook een moodmovie maken voor en over beroepsfotografen. Ontdek de moodmovie hier!

PERSBERICHT: Professionele fotografie in de lift

Steeds meer mensen doen beroep op een beroepsfotograaf voor meer uiteenlopende zaken. Zo zijn bedrijfsreportages en professionele profielfoto’s voor op sociale media al een tijd in opmars, maar ook creatieve zaken als Fine Art portretten doen het heel goed. 

Iedereen is tegenwoordig fotograaf. Om die reden komen beroepsfotografen steeds creatiever uit de hoek! Beroepsfotografen.be lanceert op de Dag van de Creativiteit (21 april) de actie: #Ilovemyberoepsfotograaf waarbij iedereen die haar/zijn favoriete foto gemaakt door een beroepsfotograaf deelt, kans maakt op leuke prijzen (zoals een vergroting op dibond, wooden fotobloc of een gewone fotobloc van De Crem).

“Met deze actie willen we onze sector in de kijker zetten nav de dag van de creativiteit op 21 april.” zegt Caroline Tanghe, voorzitter van beroepsfotografen.be vzw. “Tevens willen we de beroepsfotografen een hart onder de riem steken in deze vreemde tijden en iedereen laten zien dat het veilig is om naar de fotograaf te gaan en dat ze eindelijk terug mogen werken!”
voegt Mieke Coppieters, sectorcoördinator van beroepsfotografen.be toe.


Andere behoeftes
Vroeger gingen mensen vooral op vaste momenten in hun leven naar de fotograaf. Denk maar aan eerste of plechtige communie, huwelijken of geboortes. Tussendoor werden ook nog familiefoto’s gemaakt voor prints aan de muur. We merken dat steeds meer mensen ook andere behoeftes hebben. Bedrijven moeten zich sinds de coronacrisis echt wel online profileren en hebben dus nood aan professioneel foto -en filmmateriaal om zichzelf voor te stellen aan klant of potentiële nieuwe medewerker.

"Ooit begon ik mijn sociale media met foto's van vlindertjes, daarna als netwerk en nu zelfs foto's door een professioneel fotograaf." vertelt Alexandra Limage van Sprint Transport
"Zelfs in moeilijke tijden brengen we positiviteit over naar de klant door middel van een foto getrokken door een beroepsfotograaf." voegt ze nog toe.

Ook fotograaf Bart Boodts merkt deze trend op: “Nu winkelen ook steeds meer online gebeurt en daardoor wat onpersoonlijker wordt, is het belangrijk voor ondernemers om een
connectie met hun klanten aan te gaan.”

Maar niet enkel bedrijven of zelfstandigen hebben nood aan knappe beelden. Ook particuliere mensen hebben meer oog voor mooie beelden. Sommigen willen zichzelf als kunstwerk laten vastleggen. Voor de eeuwigheid. Zoals in de schilderijen van de adel in de 16 de en 17de eeuw. Anderen willen juist ook deze tijd vastleggen voor de mensen die ze nu niet kunnen zien.
Want het leven gaat door. Ook met een pandemie. Kinderen worden gro(o)t(er), nieuwe liefdesbanden ontstaan en mijlpalen gaan voorbij. 


Wachten op betere tijden
Toch zijn er ook nog vele gezinnen die hun fotoshoots uitstellen, net als de huwelijksfeesten en nu ook communies. En dat terwijl die momenten nooit meer terugkomen. Belangrijke levensmomenten vinden plaats tijdens het wachten op betere tijden. Het leven stopt niet met een pandemie. Kinderen blijven groeien, belangrijke ijkpunten in het leven worden bereikt, nieuwe relaties ontstaan, baby’s worden geboren, (groot)ouders sterven, … het leven gaat door.


Kwetsbaar en vergankelijk
Deze pandemie heeft ons meer dan ooit doen beseffen hoe kwetsbaar en vergankelijk het leven is. Terwijl sommigen op de pauzeknop drukken, zijn er anderen die dit moment juist aangrijpen om zichzelf en/of hun dierbaren op een unieke manier vast te laten leggen! De traditionele momenten van communies, lentefeesten en huwelijken zijn misschien uitgesteld, maar deze leeftijd, dit moment in je leven komt nooit meer terug. We mogen ze niet vergeten te koesteren, want ook in deze tijden willen we de mooie herinneringen onthouden.


© 2020 beroepsfotografen.be vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

beroepsfotografen.be vzw 

Willebroekkaai 37 - 1000 Brussel

Tel. + 32 496 71 10 59

fotografen@unizo.be

BTW BE 0408.556.773

fotografie - beroepsfotografen

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>