Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Patrick Verbessem QEP - Business Visualization

Business Visualisation - Patrick Verbessem - productfotografie & bedrijfsfotografie

Adresgegevens:

Heistraat 13
2500 Lier (Antwerpen)
België

Email: fotografie@patrickverbessem.be
Website: http://www.patrickverbessem.be

Omschrijving:

Met Business Visualization specialiseert bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem zich in zakelijke fotografie, waarbij hij alle takken van de dagelijkse bedrijfsrealiteit bestrijkt:

 

Opdrachten worden uitgevoerd op locatie of in de studio in Lier.

 

Andere informatie


Foto's:

<p>24 januari 2014</p>
<p>Prestigieus QEP-kwaliteidslabel voor bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem</p>
<p><strong>Sinds de &lsquo;Qualified European Photographer&rsquo;-onderscheiding in het leven werd geroepen in 1999, is ze d&eacute; referentie geworden voor professionele fotografie in Europa.</strong></p>
<p>In 22 landen mogen slechts een 400-tal gepassioneerde en talentrijke fotografen deze titel voeren.<br />Het QEP-kwaliteitslabel, een initiatief van de FEP (Federation of European Photographers), betekent <strong>een erkenning en beloning van professionele fotografen voor uitmuntendheid in </strong>hun<strong> fotografisch werk</strong>.</p>
<p>Een jury-panel van 5 Europees gelauwerde fotografen beoordeelde in het Slovaakse Bratislava eind vorig jaar 39 ingezonden reeksen.</p>
<p>Samen met 13 andere laureaten behaalt Patrick Verbessem, als enige Belg, deze waardevolle kwalificatie.</p>
<p>De volledige reeks vind je op m&rsquo;n <a href="http://www.tochkaz.be" target="_blank" title="Patrick Verbessem QEP - fine art photography">&lsquo;tochka Z&rsquo;-website</a>.</p>
<p>Hiermee valt hij voor de tweede keer in korte tijd in de Europese prijzen: niet langer dan 4 maanden geleden behaalde hij het EP-kwaliteitslabel met professionele profielfotografie en fine art fotografie.</p>
<p>Zijn reeks &lsquo;Painovoima&rsquo; (Fins voor &lsquo;ernst&rsquo;), toont portretten van mensen in alle leeftijdscategorie&euml;n.</p>
<p>Het subtiele gebruik van licht en donker, het zachte van huid, de scherpte van gelaatscontouren en het indringende van ogen, zuigen de aandacht van de kijker naar het beeld en laten een gefascineerde nieuwsgierigheid achter.<br />Een strakke fysionomie is de rode draad doorheen de reeks: door afwezigheid van bewogenheid in de gelaatstrekken, wordt de toeschouwer verplicht een intiemer contact aan te gaan met het portret via de ogen van de afgebeelde personen.</p>
<p>Met Business Visualisation specialiseert de fotograaf zich in fotografische bedrijfscommunicatie, zoals productfotografie, profielfotografie, bedrijfsreportages en eventfotografie, alsook interieur- en architectuurfotografie.</p>
<p>Een greep uit zijn werk vind je op <a href="http://www.patrickverbessem.be" target="_blank" title="Patrick Verbessem QEP - zakelijke fotografie">www.patrickverbessem.be</a>&nbsp;en <a href="http://www.tochkaz.be" target="_blank" title="Patrick Verbessem QEP - fine art photography">www.tochkaz.be</a>.</p>
<p>Bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem realiseert beelden die de verschillende aspecten van commerci&euml;le en industri&euml;le bedrijfsactiviteiten in de verf zetten.<br />Met zijn &rsquo;4P&rsquo;-aanpak, Products, People, Places &amp; Processes, verzorgt hij de volledige fotografische communicatie van bedrijven.</p>
<p>Hij richt zich met z&rsquo;n productfotografie tot bedrijven die betrokken zijn bij het commercialiseren van producten, zij het als producent, invoerder of verdeler, groothandelaar, webwinkel of reclamebureau, uitgeverij, grafisch of webontwerper.</p>
<p>Ook de mensen achter de producten en de bedrijvigheid zet hij in de kijker. De vraag naar managementportretten en groepsbeelden van teams, maar ook een kwalitatieve, visuele herinnering aan een bedrijfsevent, conferentie, vergadering of beurs, zitten duidelijk in de lift.</p>
<p>Tot slot wordt de industri&euml;le, ambachtelijke of logistieke bedrijvigheid zelf in beeld gebracht. Het blijkt in de praktijk een doeltreffende en eenvoudige manier te zijn om klanten en andere stakeholders achtergrondinformatie te bezorgen over uw bedrijf en hun vertrouwen te vergroten.</p>
<p>Vanuit zijn studio te Lier, of op locatie, realiseert hij verrassende beelden die aan de ogen van de kijker blijven plakken: een niet te onderschatten eigenschap in een competitieve omgeving waar alomtegenwoordige visuele prikkels systematisch schreeuwen om de aandacht van de consument.</p>
<p>Bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem realiseert beelden die de verschillende aspecten van commerci&euml;le en industri&euml;le bedrijfsactiviteiten in de verf zetten.<br />Met zijn &rsquo;4P&rsquo;-aanpak, Products, People, Places &amp; Processes, verzorgt hij de volledige fotografische communicatie van bedrijven.</p>
<p>Hij richt zich met z&rsquo;n productfotografie tot bedrijven die betrokken zijn bij het commercialiseren van producten, zij het als producent, invoerder of verdeler, groothandelaar, webwinkel of reclamebureau, uitgeverij, grafisch of webontwerper.</p>
<p>Ook de mensen achter de producten en de bedrijvigheid zet hij in de kijker. De vraag naar managementportretten en groepsbeelden van teams, maar ook een kwalitatieve, visuele herinnering aan een bedrijfsevent, conferentie, vergadering of beurs, zitten duidelijk in de lift.</p>
<p>Tot slot wordt de industri&euml;le, ambachtelijke of logistieke bedrijvigheid zelf in beeld gebracht. Het blijkt in de praktijk een doeltreffende en eenvoudige manier te zijn om klanten en andere stakeholders achtergrondinformatie te bezorgen over uw bedrijf en hun vertrouwen te vergroten.</p>
<p>Vanuit zijn studio te Lier, of op locatie, realiseert hij verrassende beelden die aan de ogen van de kijker blijven plakken: een niet te onderschatten eigenschap in een competitieve omgeving waar alomtegenwoordige visuele prikkels systematisch schreeuwen om de aandacht van de consument.</p>
<p>Bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem realiseert beelden die de verschillende aspecten van commerci&euml;le en industri&euml;le bedrijfsactiviteiten in de verf zetten.<br />Met zijn &rsquo;4P&rsquo;-aanpak, Products, People, Places &amp; Processes, verzorgt hij de volledige fotografische communicatie van bedrijven.</p>
<p>Hij richt zich met z&rsquo;n productfotografie tot bedrijven die betrokken zijn bij het commercialiseren van producten, zij het als producent, invoerder of verdeler, groothandelaar, webwinkel of reclamebureau, uitgeverij, grafisch of webontwerper.</p>
<p>Ook de mensen achter de producten en de bedrijvigheid zet hij in de kijker. De vraag naar managementportretten en groepsbeelden van teams, maar ook een kwalitatieve, visuele herinnering aan een bedrijfsevent, conferentie, vergadering of beurs, zitten duidelijk in de lift.</p>
<p>Tot slot wordt de industri&euml;le, ambachtelijke of logistieke bedrijvigheid zelf in beeld gebracht. Het blijkt in de praktijk een doeltreffende en eenvoudige manier te zijn om klanten en andere stakeholders achtergrondinformatie te bezorgen over uw bedrijf en hun vertrouwen te vergroten.</p>
<p>Vanuit zijn studio te Lier, of op locatie, realiseert hij verrassende beelden die aan de ogen van de kijker blijven plakken: een niet te onderschatten eigenschap in een competitieve omgeving waar alomtegenwoordige visuele prikkels systematisch schreeuwen om de aandacht van de consument.</p>
<p>Bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem realiseert beelden die de verschillende aspecten van commerci&euml;le en industri&euml;le bedrijfsactiviteiten in de verf zetten.<br />Met zijn &rsquo;4P&rsquo;-aanpak, Products, People, Places &amp; Processes, verzorgt hij de volledige fotografische communicatie van bedrijven.</p>
<p>Hij richt zich met z&rsquo;n productfotografie tot bedrijven die betrokken zijn bij het commercialiseren van producten, zij het als producent, invoerder of verdeler, groothandelaar, webwinkel of reclamebureau, uitgeverij, grafisch of webontwerper.</p>
<p>Ook de mensen achter de producten en de bedrijvigheid zet hij in de kijker. De vraag naar managementportretten en groepsbeelden van teams, maar ook een kwalitatieve, visuele herinnering aan een bedrijfsevent, conferentie, vergadering of beurs, zitten duidelijk in de lift.</p>
<p>Tot slot wordt de industri&euml;le, ambachtelijke of logistieke bedrijvigheid zelf in beeld gebracht. Het blijkt in de praktijk een doeltreffende en eenvoudige manier te zijn om klanten en andere stakeholders achtergrondinformatie te bezorgen over uw bedrijf en hun vertrouwen te vergroten.</p>
<p>Vanuit zijn studio te Lier, of op locatie, realiseert hij verrassende beelden die aan de ogen van de kijker blijven plakken: een niet te onderschatten eigenschap in een competitieve omgeving waar alomtegenwoordige visuele prikkels systematisch schreeuwen om de aandacht van de consument.</p>
<p>Bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem realiseert beelden die de verschillende aspecten van commerci&euml;le en industri&euml;le bedrijfsactiviteiten in de verf zetten.<br />Met zijn &rsquo;4P&rsquo;-aanpak, Products, People, Places &amp; Processes, verzorgt hij de volledige fotografische communicatie van bedrijven.</p>
<p>Hij richt zich met z&rsquo;n productfotografie tot bedrijven die betrokken zijn bij het commercialiseren van producten, zij het als producent, invoerder of verdeler, groothandelaar, webwinkel of reclamebureau, uitgeverij, grafisch of webontwerper.</p>
<p>Ook de mensen achter de producten en de bedrijvigheid zet hij in de kijker. De vraag naar managementportretten en groepsbeelden van teams, maar ook een kwalitatieve, visuele herinnering aan een bedrijfsevent, conferentie, vergadering of beurs, zitten duidelijk in de lift.</p>
<p>Tot slot wordt de industri&euml;le, ambachtelijke of logistieke bedrijvigheid zelf in beeld gebracht. Het blijkt in de praktijk een doeltreffende en eenvoudige manier te zijn om klanten en andere stakeholders achtergrondinformatie te bezorgen over uw bedrijf en hun vertrouwen te vergroten.</p>
<p>Vanuit zijn studio te Lier, of op locatie, realiseert hij verrassende beelden die aan de ogen van de kijker blijven plakken: een niet te onderschatten eigenschap in een competitieve omgeving waar alomtegenwoordige visuele prikkels systematisch schreeuwen om de aandacht van de consument.</p>
<p>Bedrijfsfotograaf Patrick Verbessem realiseert beelden die de verschillende aspecten van commerci&euml;le en industri&euml;le bedrijfsactiviteiten in de verf zetten.<br />Met zijn &rsquo;4P&rsquo;-aanpak, Products, People, Places &amp; Processes, verzorgt hij de volledige fotografische communicatie van bedrijven.</p>
<p>Hij richt zich met z&rsquo;n productfotografie tot bedrijven die betrokken zijn bij het commercialiseren van producten, zij het als producent, invoerder of verdeler, groothandelaar, webwinkel of reclamebureau, uitgeverij, grafisch of webontwerper.</p>
<p>Ook de mensen achter de producten en de bedrijvigheid zet hij in de kijker. De vraag naar managementportretten en groepsbeelden van teams, maar ook een kwalitatieve, visuele herinnering aan een bedrijfsevent, conferentie, vergadering of beurs, zitten duidelijk in de lift.</p>
<p>Tot slot wordt de industri&euml;le, ambachtelijke of logistieke bedrijvigheid zelf in beeld gebracht. Het blijkt in de praktijk een doeltreffende en eenvoudige manier te zijn om klanten en andere stakeholders achtergrondinformatie te bezorgen over uw bedrijf en hun vertrouwen te vergroten.</p>
<p>Vanuit zijn studio te Lier, of op locatie, realiseert hij verrassende beelden die aan de ogen van de kijker blijven plakken: een niet te onderschatten eigenschap in een competitieve omgeving waar alomtegenwoordige visuele prikkels systematisch schreeuwen om de aandacht van de consument.</p>
<p>24 september 2013</p>
<p>Ter gelegenheid van de eerste, door de Federation of European Photographers (FEP) georganiseerde, &lsquo;European Photographer&rsquo; (EP)-jurering werden 9 fotografen onderscheiden: Patrick Verbessem uit Lier vertoefde, samen met een landgenoot, in het gezelschap van collega&rsquo;s uit Oostenrijk, Itali&euml;, Frankrijk, Groot-Brittani&euml; en Rusland.</p>
<p>Jurering gebeurt, op basis van 12 fotografische werken, door een panel van 3, door de FEP aangestelde, Europese topfotografen.</p>
<p><strong>De kwalificatie als &lsquo;European Photographer&rsquo; houdt een erkenning in van de bekwaamheid en professionele standaarden van beroepsfotografen.</strong><br />De EP-kwalificatie is een kwaliteitsnorm die verzekert dat de drager ervan de noodzakelijke, professionele competenties beheerst om de professionele status van het beroep te garanderen.</p>
<p>Patrick Verbessem koos voor 2 panelen van 6 beelden.</p>
<p>Het eerste paneel bestaat uit 6 profielfoto&rsquo;s van professionals.<br /><strong>Profielfotografie</strong>, ook wel &lsquo;personal branding&rsquo; genoemd, wordt gebruikt om bij een eerste, dikwijls virtueel, contact met potenti&euml;le klanten, leveranciers, werkgevers en andere stakeholders een correct en eenduidig beeld van zichzelf te geven dat past binnen een professionele en werkgerelateerde context.<br />Een fotografische toepassing die de laatste jaren duidelijk wint aan belang.</p>
<p>Meer voorbeelden hiervan vind je op <a href="http://www.patrickverbessem.be" title="Patrick Verbessem QEP - profielfotografie">www.patrickverbessem.be</a>.</p>
<p>24 september 2013</p>
<p>Ter gelegenheid van de eerste, door de Federation of European Photographers (FEP) georganiseerde, &lsquo;European Photographer&rsquo; (EP)-jurering werden 9 fotografen onderscheiden: Patrick Verbessem uit Lier vertoefde, samen met een landgenoot, in het gezelschap van collega&rsquo;s uit Oostenrijk, Itali&euml;, Frankrijk, Groot-Brittani&euml; en Rusland.</p>
<p>Jurering gebeurt, op basis van 12 fotografische werken, door een panel van 3, door de FEP aangestelde, Europese topfotografen.</p>
<p><strong>De kwalificatie als &lsquo;European Photographer&rsquo; houdt een erkenning in van de bekwaamheid en professionele standaarden van beroepsfotografen.</strong><br />De EP-kwalificatie is een kwaliteitsnorm die verzekert dat de drager ervan de noodzakelijke, professionele competenties beheerst om de professionele status van het beroep te garanderen.</p>
<p>Patrick Verbessem koos voor 2 panelen van 6 beelden.</p>
<p>Bij het 2de paneel koos hij voor <strong>Fine Art Photography</strong>: een selectie van 6 kustlandschappen, die deel uitmaakt van het &lsquo;Coastal Views Project&rsquo;, reflecteert op het gebruik van afwisseling om monotonie te accentueren.</p>
<p>Hierover en over zijn kunstfotografie in het algemeen lees je meer op <a href="http://www.tochkaz.be" target="_blank">www.tochkaz.be</a>.</p>

© 2020 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>