Bootcamp: Jouw werk in de spotlight op Sociale Media met Tom Desplechin
Jouw werk de aandacht geven die het verdient
Leer de ins-and-outs van sociale media en hoe jij als ondernemer de creators economie kan benutten!
De creator economie groeit sneller dan ooit. Elke dag duiken er nieuwe creators, platformen en algoritmes op. Het voelt alsof al jouw werk niet wordt opgemerkt en je niet meer mee kan. In deze bootcamp zal je leren hoe je impactvolle content maakt met focus op waarde en storytelling. Content die wordt opgemerkt door het algoritme en door de mensen.
Wat zal je leren?
Je zult leren hoe je jouw kunst, beroep interessant en relevant maakt online. Van theorie over storytelling, waarde gedreven content, scripting tot het filmen en editen zelf op smartphone (Capcut)….
Waarom groeien? paradox: het is gemakkelijker dan ooit om content te maken en jouw verhaal te delen, maar het is moeilijk om op te vallen in de zee van content. Maar als je het doet op de juiste manier, met de juiste tips, tricks, structuur, storytelling etc. dan kan je heel snel heel veel mensen bereiken, kan je meer gaan verkopen, meer klanten aanwerven, meer naamsbekendheid genereren etc.
Jouw werk verdient meer aandacht…
DAG 1: THEORIE
Op de eerste dag leer je wat je moet doen om in theorie jouw visibiliteit te maximaliseren op sociale media.
- Meet Your Teacher: Wie ben ik? wat doe ik? hoe zien mijn huidige projecten eruit? Hoe ben ik hier geraakt?
- Social media en algoritmes: het steeds veranderende landschap, snel en dynamisch, creativiteit zorgt voor succes, Interest based VS Social based algoritmes, verschillende platformen, waarom long form nog steeds belangrijk is en zal blijven.
- Storytelling: Verhalen vertellen online, hoe en waarom is het belangrijk
- A 1000 true fans: connection, veel mensen bereiken is leuk, maar de connectie is wat telt. zowel in short form als in long form. volg niet de trends, maar zorg ervoor dat je zelf trends maakt, creatieve input, focus op de kwaliteit van de interacties.
- Storytelling framework (dat we effectief zullen gebruiken): Passion/angle/format/story, alles begint vanuit een passie, je moet iets willen beleven en willen vertellen, eens je het onderwerp hebt moet je kijken in welk formaat dat het beste past, de invalshoek is wat jouw onderwerp interessant kan maken, storyteling principe met de curve.
- Copywriting:
- Preproductie: Hoe schrijf je een goed script (linking words, notities, type of shots,..)
- Productie: Hoe je jouw smartphone kan gebruiken om alles te filmen, geluid opnemen,
- Post productie: editen met capcut theorie
- Distributie: Waar moet je distribueren, op welke manier, en enkele belangrijke takeaways.
DAG 2: PRAKTIJK
Vandaag gaan jullie zelf de uitdaging aan!
- Kies een onderwerp: Jezelf als fotograaf, de vereniging of een fictief project.
- Brainstorm sessie: gebaseerd op het framework en de theorie van vorige dag
- Ideeën kiezen: uitscrhijven, scriptwriting, storyboarding
- Filmen (met Iphone) :
- Edit (op capcut): editing tricks, effects, transitions, basic editing, subtitles, …
DAG 3: FEEDBACK + BRAINSTORMING
- Vandaag tonen we de resultaten aan elkaar en geeft Tom feedback.
- Recap van wat we de voorbije 2 dagen geleerd hebben
- Hergebruiken van 'ouder' werk? Hoe doe ik dat?
- Brainstorm - Hoe kunnen jullie nu verder? Hoe zetten jullie persoonlijk nu deze info om in praktijk?
Meet the teacher
Tom Desplechin
Content Creator, foto- & videograaf
Mijn naam is Tom Desplechin, ik ben content creator en marketeer en oprichter van Contre-Courant. Met mijn studies communicatiemanagement kon ik het praktische gaan linken met het strategische, de perfecte match om in de huidige en steeds veranderende marketingwereld aan het werk te gaan. Hoe ziet mijn leven er vandaag precies uit? Een mix van samenwerkingen met klanten zoals Orange of IKEA en ook persoonlijke projecten, als creator of puur uit passie. In alles wat ik doe zet ik creativiteit, storytelling en waarde op de eerste plaats. Want dat is vandaag de dag noodzakelijk om op te vallen op sociale media, te groeien en uiteindelijke een community op te bouwen. En dat is ook wat ik jullie vandaag wil leren. Ik wil jullie duidelijk maken dat wie je ook bent, wat je ook doet, je vandaag de dag heel veel mensen kunt bereiken online. Of je nu meer volgers wil, meer wil verkopen, meer klanten wil aantrekken of wat dan ook. Als je het op de juiste manier doet, dan lukt dat. Allemaal via sociale media en op een organische manier, wat betekent dat je niet moet betalen voor advertenties.
Tom's getuigd: Ik maak het liefste content met DJI producten, zo gebruiksvriendelijk & TOP kwaliteit
Gedurende het traject stelt DJI jullie enkele producten uit hun gamma ter beschikking gericht op video content! Testen naar hartenlust en een mooi resultaat mee naar huis, nee je bent niet aan het dromen!
Praktische info
Meer praktische info volgt snel, keep the date!
- Datum: 26-28 februari 2025
- Locatie:
- Oostende, Vayamundo
- Opnames in Almacèn
- Investering:
- Zonder overnachting
- Leden: €555
- Niet-leden: €660
- Met overnachting (2 nachten met ontbijt in gedeelde kamer)
- €160
- Met overnachting (2 nachten met ontbijt in een individuele kamer)
- €205
- Zonder overnachting