Overslaan naar inhoud
Webinar: Focus op kansen, ontdekken en benutten van opportuniteiten in verschillende niches

Webinar: Focus op kansen, ontdekken en benutten van opportuniteiten in verschillende niches

De noden van klanten, of het nu B2B of B2C is, veranderen onder invloed van ingrijpende gebeurtenissen. Klanten zijn bijvoorbeeld gewend om digitaal te kopen en bestellen. Is onze dienstverlening hierop afgestemd? Of verwachten we nog dat klanten voor elke stap naar de winkel of studio komen?

30,00 €
30.0 EUR 30,00 €
30,00 €
Verantwoordelijke Mirthe Claes
Laatst bijgewerkt 24-03-2025
Doorlooptijd 1 uur 13 minuten
Leden 6
Webinar Pro beeldmaker Startende pro beeldmaker Student
    • Webinar: Focus op kansen, ontdekken en benutten van opportuniteiten in verschillende niches

Op naar de toekomst

Gedurende Covid werden er vele kwetsbaarheden bloot gelegd. Het werd oa duidelijk hoe de meeste ondernemers afhankelijk zijn van één verdienmodel en als we dit niet meer mogen uitvoeren, we dus geen inkomsten meer hebben. 

Wat als er opeens minder of geen nood meer is aan wat wij aanbieden of we de job niet meer kunnen of mogen uitvoeren zoals nu? 

De noden van klanten, of het nu B2B of B2C is, veranderen onder invloed van ingrijpende gebeurtenissen. Klanten zijn bijvoorbeeld gewend om digitaal te kopen en bestellen. Is onze dienstverlening hierop afgestemd? Of verwachten we nog dat klanten voor elke stap naar de winkel of studio komen? 

Wat kan je leren?

Raf Lehaen is naast fotograaf en videograaf ook de inspirator van Plaatsmaker.be waar hij een ruimte creëert voor creatievelingen om elkaar te ontmoeten en inspireren. 

Hij vertelt in dit webinar hoe Covid 19 ervoor zorgde dat hij de tijd vond om met een nieuwe passie te starten die hem energie geeft en tegelijk helpt om te tonen welke andere leuke zaken hij nog kan combineren. Weten we eigenlijk wat er nog op ons afkomt? Kunnen we trends en veranderingen aan de horizon zien zodat we er tijdig op kunnen inspelen? Hebben we nog andere passies en kwaliteiten om op terug te vallen? Wie zou er dan nood aan hebben? Kunnen we nu al iets met deze passies doen? zijn er combinaties mogelijk? 

Niet enkel de noden van klanten wijzigen, ook onze eigen behoeftes als ondernemer zijn aan verandering onderhevig. Ondernemers zijn niet alleen flexibel en weerbaar, maar ze hebben ook meerdere kwaliteiten en zaken die ze graag doen! En laat dat samen met een goede portie creativiteit nu net hetgene zijn dat nieuwe verdienmodellen en activiteiten kan opleveren.  Soms brengen ze initieel nog niets op maar geeft het je weer voldoende energie en ideeën om met andere dingen aan de slag te gaan.