Webinar: Productfotografie - Een opportuniteit met de bloei van webshops
Tegenwoordig schieten webshops als paddenstoelen uit de grond. En al deze ondernemers hebben beelden nodig van hun producten. Hier ligt een opportuniteit voor fotografen! Maar productfotografie is niet iets wat je zonder ervaring zomaar doet of aanbied aan klanten.
Verantwoordelijke | Mirthe Claes |
---|---|
Laatst bijgewerkt | 24-03-2025 |
Doorlooptijd | 2 uur 25 minuten |
Leden | 6 |
-
-
Webinar Productfotografie
-
Productfotografie een opportuniteit?
Nu het coronavirus weer de kop op steekt en onze bubbels steeds kleiner worden, is mensen fotograferen steeds minder evident. Maar wat kan je dan nog wel doen als fotograaf? Waar liggen er nog opportuniteiten?
Tegenwoordig schieten webshops als paddenstoelen uit de grond. En al deze ondernemers hebben beelden nodig van hun producten. Hier ligt een opportuniteit voor fotografen! Maar productfotografie is niet iets wat je zonder ervaring zomaar doet of aanbied aan klanten.
Productfotografie is een grote noemer waar je nog vele onderscheidingen en specialiteiten in hebt. Een foodfotograaf voor restaurants of magazines gaat bijvoorbeeld heel anders te werk dan en fotograaf die verpakte voedingswaren voor warenhuizen moet fotografen.
Maar hoe weet je dat? En hoe bepaal je je prijs? Je aanbod moet doordacht zijn en je moet weten waar jouw kracht ligt en waar vraag naar is.
Die inzichten krijgen we van Sammy Dierickx van Foodpics. Foodpics.be is gespecialiseerd in B2B fotografie en videografie van voeding en dranken. Daarnaast doet Sammy allerhande productfotografie zowel in zijn studio als op locatie van packshots tot short video’s, cinemagraphs en stop-motion video’s.