Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Lerend Netwerk Boost Your Brand

Start 10 maart 2020

Mond-tot-mondreclame is voor elke fotograaf een belangrijke succesfactor om zijn bedrijf te laten groeien. Maar wat kan je zelf doen om mensen nog meer aan het praten te krijgen over jouw zaak? Hoe zorg je voor enthousiaste fans, ambassadeurs en beïnvloeders? Kunnen social influencers eventueel iets voor jouw bedrijf betekenen? En welke kleine inspanningen kan je zelf in handen nemen om deze positieve mond-tot-mondreclame te behouden en negatieve mond-tot-mondreclame te vermijden?

In dit lerend netwerk  ga je aan de slag met de drie stappen van het VerMERKvuldigmodel – identificeren, communiceren en integreren – en leer je hoe je je merk kan versterken en laten groeien door een doordachte aanpak. 

 

 

Het VerMERKvuldigmodel is hierbij niet alleen een instrument om je merk bekender te maken, maar levert ook een grote bijdrage aan de werking en de strategie van je bedrijf. Kortom, op basis van dit handige, onderbouwde model en de concrete tips neem je je mond-tot-mondreclame zelf in handen.

 

Sessie 1: Identificeer

In deze sessie werken we aan je merkidentiteit, merk-DNA en merkstrategie. Een sterke branding is immers essentieel voor je mond-tot-mondreclame, want als je zelf niet weet waar je merk voor staat, hoe wil je dan dat anderen dat weten? Je leert je onderscheidend profileren met een overtuigend merkverhaal waarmee je mensen enthousiasmeert omdat je inzicht krijgt in hoe je het precies kan vertalen naar klantvoordelen.

 

Sessie 2: Communiceer

Eens je weet waar je merk voor staat, gaan we in deze tweede sessie aan de slag om je mond-tot-mondreclame te stimuleren. Maar hoe pak je dat nu aan? Hoe maak je van een fan een ambassadeur van je merk? En waarom wordt er tegenwoordig zoveel belang gehecht aan social influencers, terwijl je niet altijd stilstaat bij het belang van gewone beïnvloeders?

Nadien combineren we deze inzichten en vertalen we deze naar een handig plan van aanpak voor je communicatie. We werken aan je persoonlijke VerMERKvuldigplan om andere mensen over je merk te laten praten. Je leert meer uit je communicatie- en marketinginspanningen te halen door gerichte offline en online communicatie die opgemerkt wordt door de juiste mensen die je business een extra boost kunnen geven.

 

Sessie 3: Integreer

In deze laatste sessie leer je hoe je positieve mond-tot-mondreclame kan behouden en negatieve mond-tot-mondreclame kan vermijden of aanpakken, door je branding en communicatie te integreren in je dagelijkse werking. In dit deel - met massa’s eye-openers voor jezelf of je team - ontdek je waardevolle, nuttige tips & tricks die soms heel vanzelfsprekend of net heel verrassend zijn om de mond-tot-mondreclame van je merk blijvend te VerMERKvuldigen.

 

Sessie 4: Leer hoe Canon dit aanpakt!

We gaan op bezoek bij Canon en krijgen inzichten in hun communicatiestrategie van Filip Vandenbempt (Communications Manager Canon Benelux) en Aris Arakelian (Communications co-ordinator B2C Canon Belux). Op welke manier zorgen zij voor mond-tot-mondreclame? Hoe willen ze dat hun klanten over hen praten? Hoe positioneren zij zich op de markt? Met welk beeld willen ze geassocieerd worden? Welke communicatiestrategie passen ze toe? Je krijgt niet enkel een blik achter de schermen, maar je kan ook vragen stellen en eindelijk te weten komen wat je altijd al wilde weten!

 

Sessie 5: Plan en Actie

In de laatste sessie gaan we oefenen met je coach van dit lerend netwerk Hilde Peetermans. We overlopen samen nog eens hoe je je merk afstemt op je doelgroep en gieten we dat samen in een plan voor de komende maanden zodat je daadwerkelijk aan de slag gaat met de opgedane kennis. We kijken eerst of je tone-of-voice aanslaat bij je doelgroep, welke beeldtaal je best kan gebruiken en waar je je doelgroep kan vinden online en offline. Met deze kennis maken we een concreet plan van aanpak welke berichten we wanneer posten en waar we ons komende maanden gaan begeven om onze doelgroep fysiek tegen te komen. 

 

Experten:

Katlijn Voordeckers

Katlijn Voordeckers is zaakvoerster van OpmerKelijk, een Branding & Communication Agency en Academy gespecialiseerd in advies en opleidingen over strategische branding en communicatie. Eigenaar-ondernemers en kmo’s laten hun merk door OpmerKelijk strategisch (verder) uitbouwen en versterken. Zo kunnen ze zich beter onderscheiden en meer gefocust werken aan de groei van hun bedrijf. In 2018 verscheen het tweede boek over branding van Katlijn bij LannooCampus: ‘VerMERKvuldig! Je mond-tot-mondreclame vermenigvuldigen in drie stappen’. Het praktische VerMERKvuldigmodel uit het boek is de leidraad bij dit ondernemersforum.

Filip Vandenbempt (Communications Manager Canon Benelux) en Aris Arakelian (Communications coördinator B2C Canon Belux).

Hilde Peetermans

Hilde is de coach van dit lerend netwerk. Ze is zaakvoerster van Savante en Visuele Verhalen, en begeleidt ondernemers om hen zichtbaarder te maken bij hun klanten. Dit doet ze zowel met haar fotografie als door hun branding online en offline aan te pakken. 

PRAKTISCH

DATA: uitgesteld naar najaar 2020

LOCATIE: LITC p/a Nike Europese Logistieke Campus, Nikelaan 1, 2430 Laakdal

PRIJS: 360€ voor leden en 495€ voor niet-leden

Extra tegemoetkomingen:

De waarde van dit traject bedraagt 1200 euro. Jij betaalt slechts 360 euro, Vlaio betaalt voor jou de resterende 840 euro. Het gebruik van de KMO portefeuille is hierdoor niet mogelijk. 
 

DEELNAME: inschrijven via onderstaand formulier!

© 2019 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>