Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Summerschool Back in Business post-corona

Summerschool: Back in Business Post Corona

Start maandag 29 Juni 2020

Je bent sinds enkele maanden weer bezig met je zaak, maar de vraag blijft uit en je vraagt je af hoe je je business weer op gang moet brengen post-corona. Wat kan er anders post corona? Welke uitdagingen brengt deze tijd met zich mee en welke opportuniteiten biedt het?

We geven je de nodige inzichten om aan de slag te gaan met volgende vragen.  Op die manier kan jij deze zomer gebruiken om jouw strategie te bepalen, je merk te herdenken en (nieuwe) klanten te vinden!

Hoe ziet mijn strategie er vandaag en hoe maak je je strategie weerbaarder? Waar staat jouw merk voor? Hoe krijg je mensen nog meer aan het praten te krijgen over jouw zaak? Wat kan je zelf doen om top of mind te worden bij jouw doelgroep? Hoe zorg je voor enthousiaste fans, ambassadeurs en beïnvloeders? En welke kleine inspanningen kan je zelf in handen nemen om deze positieve mond-tot-mondreclame te behouden en negatieve mond-tot-mondreclame te vermijden?  Hoe versterk je jouw online en offline aanwezigheid?

Je krijgt heel wat concrete antwoorden op jouw vragen tijdens 5 interactieve webinars van 3 verschillende experts. Bovendien leer je ook veel bij van de ervaringen van collega-fotografen!

Start to strategy (Jeroen De Flander)

maandag 29 juni van 10u tot 12u

Jeroen De Flander is één van de invloedrijkste denkers en sprekers op gebied van strategie. Hij heeft wereldwijd al meer 30 000 grote en kleine ondernemers geholpen. Hij heeft 2 succesvolle managementboeken geschreven over strategie die de in de bestsellerlijsten van Amazon staan. Maar het leukste van al is dat hij een passie heeft voor fotografie! En dat hij fotografen graag vooruit wil helpen met hun zaak! 

In een boeiende webinar geeft hij eerst inzichten over srategie en hoe ermee om te gaan. Nadien wordt de groep opgedeeld en ga je samen aan de slag met de oefeningen. 

  • Wat is mijn strategie en hoe ga ik er vandaag mee om?
    • Wat versta ik onder strategie?
    • Hoe ziet mij strategie er vandaag uit?
       
  • Hoe bouw ik mijn strategie?
    • Analysetechniek: de SWOT
    • Ik zet mijn strategie op papier
    • Ik kies mijn strategische prioriteiten
    • Ik vertaal mijn strategie in een actieplan 

VerMERKvuldig je strategie in 3 stappen (Katlijn Voordekkers)

3 x op donderdag 27/08, 3/09 en 10/09 van 19u30 tot 22u00

Tijdens de volgende drie sessies ga je aan de slag met de drie stappen van het VerMERKvuldigmodel – identificeren, communiceren en integreren – en leer je hoe je je merk kan versterken en laten groeien door een doordachte aanpak.

Katlijn Voordeckers is zaakvoerster van OpmerKelijk, een Branding & Communication Agency en Academy gespecialiseerd in advies en opleidingen over strategische branding en communicatie.

Het VerMERKvuldigmodel is hierbij niet alleen een instrument om je merk bekender te maken, maar levert ook een grote bijdrage aan de werking en de strategie van je bedrijf. Kortom, op basis van dit handige, onderbouwde model en de concrete tips neem je je mond-tot-mondreclame zelf in handen.

Sessie 1: Identificeer

Eerst werken we verder aan je merkidentiteit, merk-DNA en merkstrategie. Een sterke branding is immers essentieel voor je mond-tot-mondreclame, want als je zelf niet weet waar je merk voor staat, hoe wil je dan dat anderen dat weten? Je leert je onderscheidend profileren met een overtuigend merkverhaal waarmee je mensen enthousiasmeert omdat je inzicht krijgt in hoe je het precies kan vertalen naar klantvoordelen.

 

Sessie 2: Communiceer

Eens je weet waar je merk voor staat, gaan we in aan de slag om je mond-tot-mondreclame te stimuleren. Maar hoe pak je dat nu aan? Hoe maak je van een fan een ambassadeur van je merk? En waarom wordt er tegenwoordig zoveel belang gehecht aan social influencers, terwijl je niet altijd stilstaat bij het belang van gewone beïnvloeders?

Nadien combineren we deze inzichten en vertalen we deze naar een handig plan van aanpak voor je communicatie. We werken aan je persoonlijke VerMERKvuldigplan om andere mensen over je merk te laten praten. Je leert meer uit je communicatie- en marketinginspanningen te halen door gerichte offline en online communicatie die opgemerkt wordt door de juiste mensen die je business een extra boost kunnen geven.

 

Sessie 3: Integreer

Uiteindelijk leer je hoe je positieve mond-tot-mondreclame kan behouden en negatieve mond-tot-mondreclame kan vermijden of aanpakken, door je branding en communicatie te integreren in je dagelijkse werking. In dit deel - met massa’s eye-openers voor jezelf of je team - ontdek je waardevolle, nuttige tips & tricks die soms heel vanzelfsprekend of net heel verrassend zijn om de mond-tot-mondreclame van je merk blijvend te VerMERKvuldigen.

Hoe versterk ik mijn offline en online aanpak? (Lieven Van De Velde)

Lieven Van de Velde (Vooruit met de site) weet door zijn jarenlange ervaring als online expert, maar ook als ondernemer, heel goed wat ondernemers nodig hebben. Lieven is een vaste spreker bij UNIZO en krijgt telkens opnieuw heel wat positieve commentaren. Voor diverse organisaties geeft hij vaak opleidingen over digitale marketing, zoekmachine optimalisatie en sociale media. Op basis van die ervaringen en opgedane kennis bij eigen projecten kan hij ondernemers perfect begeleiden bij het nemen van effectieve online stappen. Door zijn ervaring met lesgeven aan fotografen kan hij ook specifiek advies geven aan fotografen. 

Offline + online = omni-channel, een onmisbare combinatie 

Hoe kan je de digitale en fysieke activiteiten combineren die voor jou rendabel en haalbaar zijn? Hoe zorg je ervoor dat je zowel jouw online kanalen als jouw fysieke zaak laat draaien?

 

PRAKTISCH

Let op! We starten net voor de zomermaanden dan kan je na 2 maanden inzichten vergaren verder met de uitwerking van jouw merkstrategie! 

Data en timing:

  1. Maandag 29/06 van 10u00 tot 12u00 (sessie start to strategy met Jeroen de Flander)
  2. Donderdag 27/08 van 19u30 tot 22u00 (sessie : identificeer met Katlijn Voordekkers)
  3. Donderdag 3/09 van 19u30 tot 22u00 (sessie: communiceer met Katlijn Voordekkers)
  4. Donderdag 10/09 van 19u30 tot 22u00 (sessie: integreer met Katlijn Voordekkers)
  5. Woensdag 16/09 van 19u30 tot 22u00 (sessie offline en online aanwezigheid met Lieven Van de Velde)
     

Locatie:

Thuis, op reis of waar je ook bent! De sessies zijn online en kan je nadien ook rustig nog eens na bekijken.

Investering:

Voor dit programma betaal je normaal 1200€. Met subsidies kunnen we dit aan 400€ aanbieden en enkel in de maand juni mogen we dit aan een heel bijzondere prijs aanbieden!

  • Leden: 175€
  • Niet-leden: 350€

 

Inschrijven: via onderstaand deelnameformulier (VOLZET)

© 2020 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen vzw | Disclaimer / privacyverklaring |  © ZuPP webbuilding

<p><span style="color: #000000; font-family: Tahoma, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; display: inline !important; float: none;">UNIZO - de Unie van Zelfstandige Odernemers</span></p>